.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه ی سرگشاده یک شهروند مازنی است برای سازندگان سریال
از پایتخت تا پای تخت
راحله رفاه کار پایتخت

 نامه ی سرگشاده یک شهروند مازنی است برای سازندگان سریال پایتخت و دادخواست کمکی است از جناب رئیس جمهور
چه زیباست نشاندن لبخند برلب کسی و چه زیباست برآوردن آرزوی دلی اما به چه قیمتی !! من ازدیار ایرانم نامم . فرهنگم . زبانم وملیتم ایرانی است.  من ازدیارشیرزنان وغیور مردانم زادگاهم مهم نیست . قومیتم مهم نیست . زبانم مهم نیست فقط به یک چیزمی اندیشم .... من ایرانیم ایرانی .
برای خنداندن مردمت قومی را نرنجان مهم نیست این قوم فارس است یا بلوچ . ترک است یا کرد . لراست یا مازنی . گیلک است یا جنوبی مهم این است که ایرانی است مهم این است که هم کیش هست وهم آئین مهم این است که که برای دفاع ازشرف و حیثیت و آبروی توی ایرانی دست به هر کاری زده مهم این است که خون من . خون تو و خون ما یکی است مهم ما شدن است من و تو معنا ندارد.
 چرا برای خنداندن ملتی فرهنگ قومی را به سخره می گیرید؟ میگویند باید با هم بخندیم اما به هم نخندیم . دشمن برای برانداختن هرقوم یک اصطلاح دارد تفرقه و اینک تفرقه را با ایجاد قومیت های مختلف و دست انداختن فرهنگ هایشان و آداب و رسومشان چه به صورت فکاهی و پیامک و کلیپ و چه به صورت فیلم و سریال به دست آورده و تو تنها دستاری هستی برای ایجاد این انگیزه و چگونه نفهمیدی دست درازی به هرفرهنگی دودش را راهی چشمان خودتان خواهد کرد.
جناب کارگردان جناب نویسنده ریاست محترم صدا و سیما با شماها هستم با شما دست اندرکاران بخش تولید با شما دست اندرکاران رسانه ها شما که با ساخت هر برنامه فرهنگی را رواج میدهید شما ها که رسالت سنگین آموزشی را به عهده دارید شماها باید بهتر از هر کسی بدانید که خنداندن هنری است سخت چرا که باید بی شیله و پیله و بدون غرض باشد تا ملتی را دلشاد و قومی را راضی نگه داشت.
حماقت و ساده زیستی دو گزینه ی کاملا جداست. شما برچسب حماقت را بر پیشانی قومی نشاندید که همواره برجسته ترین افراد را از دامان البرز و دشت مازندران و دریای نیلگون روانه مجامع بین المللی کرده است.
 مازندران قلب تپنده ی کشتی جهان است . شما کشتی مازندران و جامعه ی ورزش مازندران را به سخره گرفته اید . آیا به عواقب آن اندیشیده اید ؟ یک مازنی برای کسب مدال های جهانی از جان خود مایه می گذارد از زندگی خود می گذرد هستی و نیستی خود را بر طبق اخلاص می نهد تا پرچم کشورش در جهان به احتزاز درآید و تو این گونه او را اسیر فن فیتیله پیچی می کنی که خود او صاحب فن است.
خنداندن به چه قیمتی ؟ به قیمت از دست دادن کشتی گیران مازنی وفراراسطوره های ورزشی ؟ فرار مغزهای ایرانی و مازنی بس نیست؟ به فکر فراری دادن ورزشکاران هم هستید ؟نمی دانم امیدوارم قصدوغرضی ازساخت این سریال نداشته باشید و هدفتان فقط خنداندن باشد شاید جرمتان کمی سبک ترشود اما کمی هم به وجدان خود رجوع کنید شما هنر ساخت طنز را ندارید زیرا که طنزهنرخندادن مردمی است بدون ناراحت کردن عده ای حتی اندک و شما ازاین مقوله مستثنی هستید.  کمی به طنزپردازان بزرگ دنیا نگاهی بیاندازید به چارلی چاپلین . لورل و هاردی . مستر بین و دهها شخصیت طنزپرداز بزرگ دنیا به جای تمسخر دیگران از خود مایه گذاشتند.
 جناب آقای نویسنده و جناب کارگردان اگرخیلی راست می گوئید و اهل طنزپردازی هستید و می خواهید عده ای را بخندانید و دلشاد کنید لطفا ازخودتان مایه بگذارید و شکلک دربیاورید قول می دهیم ما مردم مازندران به دلقک بازی هایتان بخندیم .حق ندارید برای خنداندن عده ای. عده ای دیگر را بگریانید مطمئن باشید این کارتان بی جواب نخواهد ماند. رفتارهای زشت و پرخاشگرانه و توهین و حسادت و بی احترامی های مکررفامیل به هم دیوانگی واحمقی بزرگ فامیل (پدربزرگ) وحرف وحدیث هایش .توهین به جامعه ورزشی . فرماندار و مسئولین ورزشی وغیر ورزشی که بدون تحقیق و بررسی جایزه ای را برای قهرمان باخته ای درنظر می گیرند.
ضربه فنی و فتیله پیچ شدن کشتی گیر مازنی در مقابل استانی که حتی یک کشتی گیر ندارد با توجه به این که مازندران قلب تپنده کشتی جهان است و پهلوانان و قهرمانان بزرگ و نامی را در خود جای داده توهین به افرا کم سواد و قشرروستائی که مکمل غذائی حیوانی را به جای مکمل غذائی انسانی به اشتباه و به کرات مصرف می کنند.
رواج فرهنگ زمین فروشی و تخریب جنگل و زمین های کشاورزی در قبال خرید وسایل نقلیه .اهانت به آداب و رسوم و سنن قومی و قبیله ای و فرهنگ غنی مازنی . از پیامدهای سریال پوچ و بی محتوای پایتخت یک تا 3 بوده که برای خنداندن مردم حاضر شده دست به هرکاری بزند.
 ذکر این نکته ضروری است زمانی که رضا عطاران یکی ازهنرمندان طنز پرداز که از خودش برای دیگران مایه می گذارد زمانی اعلام کرد که من برای خنداندن مردم حاضرم شلوارم را هم دربیاورم.(البته این فقط قسمتی از سخنانش بود که با شیطنت سانسورشده بود و اصل ماجرا به این معنی بود که حاضرم با زیرشلواری خودم مردم را به خندانم )بزرگان هنر جناب آقای جمشید مشایخی یکی ازاسطوره های هنر ایرانی این حرف او را زشت و توهین به جامعه ی هنری و او را بی ادب خواند .
چگونه است که توهین به مردم مازندران که همواره بزرگترین و موفق ترین اساتید . پزشکان . ورزشکاران . نخبه گان . رتبه های تک رقمی کنکور و کارآفرینان را در خود جای داده کک کسی نمی گزد و این بی حرمتی را استیضاء نمی کند.
من همانند برخی از خوانندگان که اعلام می دارند "اگر جرات دارید یک ترک و یا لر و کرد را مسخره کنید ببینید چگونه دمار از روزگارتان درمی آورند " اعلام می کنم نباید هیچ قومی از اقوام ایرانی را به تمسخر گرفت و بر آنها خندید زیرا معتقدم هم زبونی ها اگر شیرین تره . همدلی از هم زبونی بهتره
جناب رئیس جمهور این نامه سرگشاده ی من است . زنی از دیار سرسبز مازندران از دیار مهمان نوازان و ساده دلان . آری ساده دلان زیرا ساده دلی روح لطیف می خواهد . دلی پاک می خواهد . تقیسم کردن لقمه نان سر سفره با غیر هم زبان همدلی می خواهد . مناعت طبع و بلندی اندیشه می خواهد . زیبائی های دل مازندرانی ها را با حماقت و ساده لوحی اشتباه نگیریم.
خلاصه کلام این که : طنزی بسازید که با هم بخندیم اما به هم نخنیدم
 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 9 فروردين 1393
هميشه در طنز اغراق وجود داره. كجاي اين سريال نشان از مسخره كردن وجود داره؟ چرا همه چيز را با هم قاطي مي كنيد؟ چرا به هم خنديدن؟؟؟؟؟؟؟؟ همه دارند با هم مي خندند كسي به هم نخنديده. اين شما هستيد كه با نظر منفي اينطور تصور مي كنيد. خلاصه كلام اين است: چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد.
نا شناس 9 فروردين 1393
باسلام؛
پيشنهاد بنده كه دانش آموخته كارشناسي فرهنگ وملل و كارشناسي ارشد رشته علوم اجتماعي وارتباطات وهمچنين دكتراي فرهنگ وتمدن اسلامي اين ميباشد؛ با حضوراستاندار سابق و فعلي و دوتن از نمايندگان (شجاعي بجهت عضوناظرمجلس برصداوسيما و احمدي لاشكي )يكي ازائمه جمعه (قلي پور امام جمعه جويبار) اساتيد بنام دانشگاه بمانند:دكترهادي ابراهيمي+دكتركرمي مله+دكترمجتبي زارعي+صادقعلي رنحبر+حسين اسلامي ساروي+دكتر فريدون اكبري+ دكتر رمضاني پور + و منتقدين كه مطلب يا ياداشت در سايت هاي محلي نگاشتند مثل: مجتبي رمضاني+عليرضاقلي زاده+راحله رفاه كار+رحمت عزيزي+علي ابراهيمي وعباس رمداني علي صادقي بهمراه فيلمنامه نويس و تهيه كننده وكارگردان نشستي صميمانه داشته باشند وخروجي را براي رئيس سازمان صداوسيما ووزيرفرهنگ وارشاد ارسال و بعدآن نتيجه نهايي را به مردم بازگو كنند. ياعلي
نا شناس 9 فروردين 1393
خواهر عزیزم دست گرمتو میفشارم.خواهر هم ریشه ام قلمت را میستایم.بعنوان خواهرکوچکترت از ساری به وجود چنین بانوان مازنی افتخار میکنم.مرحبا.مرحبا به زنان اصیل مازنی.
مهدی 9 فروردين 1393
حمایتت میکنیم
لعنت به پایتخت
نا شناس 9 فروردين 1393
( پایه های تخت ) را از روی فرهنگم بگیر

یادآر آرش که از ساری به مرو انداخت تیر
احسان 9 فروردين 1393
با عرض سلام خدمت دوستان و دست اندرکاران این سریال
دست شما درد نکنه که مارو دست انداختید
ایا انسان برای اینکه دیگران را بخنداند بایست باعث ناراحتی قومی شود؟
اقای ضرغامی ما مثل لرها دست بزن نداشتیم که شما از ما عذر خواهی کنید و ما دیار شیر مردانی همانند نوبخت ها و ابوعمار ها و بصیر ها و علمدار ها و طوسی ها هستیم اقای ضرغامی تو چکار کردی ؟
اقای ضرغامی لشکر 25کربلا و تیپ زرهی مازندران و بچه های غواص جسور مرد رودخانه اروند که همانند الوار روی سطح اب اروند بدن شهیدشان طعمه گوشتخواران اب شد را فراموش کردی؟
دست شما درد نکند اقای ضرغامی، استاندار با لیاقت ربیع فلاح جلودار،
البته از شماهایی که چنین زحماتی نکشیدید انتظاری هم نیست قدر اینها و این ارزشها را بدانید
قدر زر زرگر شناسد و قدر گوهر، گوهری
ترازو گر نداری تورا زو ره زند هر کس
یکی قلبی بیاراید تو پنداری که زر دارد
اقایان اینجا بیشه شیرانی چون حاجی زاده، اسماعیل پور و عباس حاج کناری هاست
شمالي 9 فروردين 1393
به زبان پارسی:باین سریال کذایی جز نادان و ابلهه و ندید بدید و ساده لو و فقیر و کثیف و بد دهن و دعوائی و پرخاشگر و غیره نشان دادن شمالی ها چه چیز مثبت دیگری دارد؟آیا شمالی ها واقعا اینجوری اند که در این سریال تصویر شده است؟آیا اخلاقی است که یکی را به خندانی به قیمت ناراحتی دیگری؟
به شومالی زبون:اینتا سریال کزائی جوز نادون و ابلهه و ندیدبدید و ساده لو و فقیر و کسیف و بددهون و دعوائی و پرخاشگر و غیره نشون هدائن شومالی ها چه چیز موسبت دیگه ای دارنه؟آیا شومالی ها واقعن اینجورینه که در اینتا سریال تصویر بینه؟آیا اخلاقیه که اتا نفر ره به خندونی به قیمت ناراحات هکردن اتا نفر دیگه ای؟
یک شهروند 9 فروردين 1393
سلام به خواهر عزیزم
سلام به مسئولین سایت
بی محتوائی و پوچی سریال را چه زیبا به رشته تحریر درآوردید.این چگونه احترامی است که نقی از حسادت تندیس بهبود را می شکند.این چگونه احترامی است که ده ریش سفیدفقط برای آشتی کنان سر یک موضوع خیلی پیش پا افتاده جمع می شوند.این چگونه احترامی است که ارسطو بدون اجازه خانواده در خارج از کشور ازدواج میکند .این چگونه احترامی است که همه به هم دروغ میگویند حتی مصلحتی .این چگونه احترامی است که پیرمرد و بزرگ خانواده فردی امل و خل و چل و شکم پرست معرفی می شود که فقط به فکر بیرون رفتن با دیگران و غذا خوردن است .این چگونه ترویج فرهنگی است که حسادت و بغض و کینه و غرور و تکبر و خوردن پول دیگران (پول 18 چرخ خاله خانوم)و تبدبل زمین کشاورزی به لوازم لوکس ترویج فرهنگ مازنی جا داده می شود بابا کمی به خود بیائیم.به قول نویسنده ساده دلی دل مازنی را با ساده لوحی و حماقت اشتباه نگیریم.
نیلوفر 8 فروردين 1393
از ماست که بر ماست
بی حرمتی و بی شرمی هم حدی داره با دمت گرم خانوم رفاه کار
برای ادای حق باید به پا خواست باید حق مازندرانی ها را از تهرانیها گرفت این همه سال اومدن و خردن و بردن و هیچ بوجه ای هم ندادن حالا نمک خورده و نمکدون میشکنن. بازم دمت گرم
مهسا 8 فروردين 1393
با سلام و احترام خدمت همه همشهريان عزيز مازني و عرض سلام خدمت خواهر گرامي سركار خانم رفاه كار . مطالب زيباي اين بانوي تحصيل كرده را خواندم . به راستي ما كجاي دنيا زندگي ميكنيم؟!!!! ريشه فرهنگ ما از كجا آمده؟ چرا به ما ميگن جهان سوم؟ براي شاد بودن يك ملت براستي برنامه ديگري نداريم جز زير سوال بردن فرهنگ ، آداب و رسوم يك قوم. اين قوم چه قومي است؟ اين قوم مازني ها هستند همانهايي كه در 8 سال جنگ تحميلي جلودار همه گردانها و تيپها بودند. اين سرزمين ، سرزمين دلاور مردهاي بزرگ در عرصه هاي مختلف بوده و هست. اينجا سرزمين مرحوم آيت اله كوهستاني، مرحوم آيت اله صالحي مازندراني. مرحوم آيت اله ميرزا هاشم آملي، مرحوم آيت اله روحاني، آيت اله حسن زاده آملي مد ظله العالي، آيت اله جوادي آملي مدظله العالي و ...... ميباشد. مازندران محل امن و آسايش و محل شادي و نشاط اكثر مردمان اين كشور است. مازندران ميزبان مسافراني اعم از مسئولين عاليرتبه نظام و همه مردم است كه زبانزد عام و خاص شده است. جناب آقاي سيروس مقدم كارگردان محترم سريال پايتخت : نميدانم چرا اسم سريال با محتواي آن يكي نيست. نميدانم شما اهل كجائيد ولي بدانيد مازندران بيش از سه ميليون جمعيت دارد و هر كدام از اينها يك سيروس مقدم هستند. ساختن چنين سريالي با اين محتوا بسيار آسان خواهد بود چون شما براي ساخت اين سريال حتي لحظه اي فكر نكرديد و سابقه كاري خودتان را له شده ببينيد البته خيلي ها را خندانديد و همانها هم حمايتتان ميكنند ولي بدانيد روزي خواهد رسيد كه از كار خودتان پشيمان خواهيد شد. جناب آقاي ضرغامي رييس محترم صدا و سيما: سريالي پخش ميشد تحت عنوان سرزمين كهن كه ميلياردي هزينه شد. در يكي از قسمتها فقط در يكي از ديالوگها قوم بختياري را زير سوال بردند. حتما ميدانيد چه اتفاقي افتاد؟ جنابعالي رسما به عذرخواهي آنها رفتيد. از ادامه سريال هم جلوگيري كرديد. براي مازندران چه چاره اي انديشيديد؟ هيچ فقط نشستيد و خنديديد. رسانه ملي را بيشتر از اين خدشه دار نكنيد . هر چه بگندد نمكش ميزنند واي به روزي كه بگندد نمك.
روح اله بزرگ پور 8 فروردين 1393
بسیار زیبا بود .دیشب برنامه ای از bbcدیدم راجع به ازدواج یک هنرپیشه که در حال کار بود و عاشق یک دختر مازندراتی میشه .آداب و رسوم مازندرانی ها چنان زیبا به تصویر کشیده شد که هر ایرانی علاقمند به هنر و زیبایی از آن لذت می برد .فرهنگ مازنی ها از رسانه خارجی با تلویزیون استانی و کشوری فابل قیاس نیست . سنگ بد گهر اگر کاسه زرین شکند قیمت سنگ نیافزایدو زر کم نشود.
نا شناس 8 فروردين 1393
آقای ضرغامی در مقابل غیرت بختیاری ها به.......افتادی پس تا دیر نشده جلوی پخش سریال مضحک پایتخت را بگیر تا در مقابل مازندرانی های خط شکن به ....... نیفتی!!!
نا شناس 8 فروردين 1393
از ماست که بر ماست ماسه سال خودمونو به خواب زدیدم و کک مون هم نگزید تا اقایان هتاک مردم و فرهنگ مازندران رو این جوری به باد استهزائ بگیرند. اگه از همون قسمت اول پایتخت صدای شما ها در می اومد الان این بلا سرمون نمی اومد.
bahamin 8 فروردين 1393
من هم موافقم. چرا که این تازگی ندارد و همواره این دیار مورد بی مهری و دست اندازی صداوسیما قرار گرفته و تنها مربوط به این سریال هم نمیشود و در سایر برنامه ها نیز نوکرها خدمه و اقشار پایین جامعه از لحاظ بزاعت اقتصادی و فرهنگی مازنی ها و گیلانی ها نمایش داده میشوند و افراد متمول و با فرهنگ شهروندان تهرانی هستند. شما به طور مثال یک سریال نام ببرید که تهرانی نوکر یک مازندرانی باشد! من برای تمامی بازیگران مازندرانی که در این سریال ایفای نقش کردند متاسفم!!!!
علی ایمانی 9 فروردين 1393
هم ولایتی های عزیز اینقدر هم سخت نگیرید ، شاید اشکال از خودمان باشد که گزک دست سازندگان این سریال داده و می دهیم .
کافی است سری به میادین تجن و شهداء و غیره ساری بزنید و مفهوم ساده فرض نمودن ما را به عینه متوجّه شوید .
نا شناس 9 فروردين 1393
خدا را شکر این سرال باعث شد ساروی و بابلی و بقیه شهرها یکی شویم و برای فرهنگ و هویت مازندران دلسوزی وچاره جویی کنیم .نمایندگان که سهم بودجه استان رانتوانستند بگیرند آیا فرهنگ ما را هم باید لگد مال کنند ,,آن را هم نتوانند حفظ کنند پس نماینده چی هستند.؟
نا شناس 9 فروردين 1393
میشه بفرمائید در میادین شهدا وتجن ساری چه چیزی نظر شما را جلب کرد؟لطفا پاسخ دهید.
نا شناس 9 فروردين 1393
بجای این حرفها جلوی برنامه های مضحک و تمسخرآمیز شبکه استانی را بگیرید که هزاران برابر بیشتر از سریال پایتخت به فرهنگ و آداب این سرزمین ضربه وارد میسازند بخدا برنامه های آقانوروز و سات خش و دوبله محلی و دیگر برنامه های محلی شبکه طبرستان به مراتب زشت تر و بدتر از این سریال است وبدون تعارف سریال پایتخت میلیونها بار شرف دارد بر برنامه های سخیف و بی محتوا و مسخ کننده برنامه های محلی در شبکه استانی
نا شناس 9 فروردين 1393
خواهر من لطفا یک نظری به برنامه های مضحک شبکه طبرستان مثل سات خش (ساعت خوش) و مازرونی و دل ارمون و بوردکا و دوبله مسخره محلی ودیگر برنامه های محلی این شبکه بیانداز و بعدش بیا از سریال پایتخت اعتراض بفرما وقتی در شبکه خودمان با شکلک و دلقک بازی و پوشیدن لباس زنانه خارجی و خنداندن به هرقیمتی (البته اصلا خنده ای هم ندارد) خودمان را رسوای خاص و عام میکنیم دیگر چه رسد به دیگران .
بهزاد 9 فروردين 1393
حالا هم باید زباله های نوروزی شما را جمع کنیم هم باید مورد تمسخر شما قرار بگیریم. آقای ضرغامی... یادم باشد اگر سفری به استان ما داشتید به سبک سریال پایتخت حسابی از شرمندگی شما درآئیم.
شهروند ساروی 9 فروردين 1393
با سلام و خسته نباشید خدمت مسئولین سایت
با سلام و خسته نباشید خدمت بانوی فرهیخته ساروی خانم رفاه کار
فقط یک کلام
با ما به از این باش که با خلق جهانی
فرزند شهيد 10 فروردين 1393
آنچه بيشتر مردم مازندران را ناراحت مي كند سياست يك بام و دو هواي صدا و سيما در برخورد با قوميتهاي مختلف است و اينكه چرا صدا و سيما قدرت دفاع از ساخته هنرمندانش در سريال سرزمين كهن را نداشت و با يك تجمع روبروي استانداري اصفهان چارستون بدنش لرزيد و سازمان با اين عظمت و دبدبه و كبكبه را ياراي دفاع نبود و نتوانست ادامه بدهد .اين برخوردهاي دو گانه است كه مردم را ناراحت مي كند . ضمنا بنده تو مسافرت هستم و رسيديم به تهران دور يك ميدان ترافيك شده بود و ما هم مثل بقيه ايستاده بوديم تو ترافيك، چون پلاكم ايران 72 بود راننده پشت سر ما بدون هيچ دليلي دستشو گذاشت رو بوغ بعد سرشو از شيشه بيرن آورد و با صداي بلند ميگه " بابا پنجعلي برو ناهارت دير نشه". براي همه اونائي كه براي همنوع خودشان با هر لهجه و زباني احترام قائل نيستند متاسفم، ولي ميخوام شما رو ياد آور بشم كه قضيه سوسك و روزنامه ايران يادتونه؟!! فقط يك كلمه به زبان آذري نوشته بود " نمنه" براي خودم متاسفم كه به عنوان يك تحصيلكرده مازندراني عده اي هنرمند نما كودكيو نوجوانيم را به چالش كشيدند. از همين جا اعلام ميكنم صدا و سيما انتقام اين برخورد سبك و به دور از شان شما راخواهيم گرفت زبان معامله با نوكرصفتان ...همچون ضرغامي زبان زور است زبان گفتمان نيست. منتظر مرقومات كوبنده باشيد
نا شناس 10 فروردين 1393
به نظر خيلي ها اين سريال واقعيت هاي مازندراني ها رو بيان مي كنه. چشمهاتونو باز كنيد بهتر مي بينيد.
بابل کنار 10 فروردين 1393
خواهرم عزیزم دست شما درد نکند
ان شاءالله گوش شنوایی سخنان زیبای شما را بشنود و حداقل برای احترام به ما مازنی ها جلوی این برنامه مضخرف گرفته شود و بر دستان همه پدران زجرکشیده و رنجور استان خود بوسه می زنم .
امیری 10 فروردين 1393
باز یه سریال خوب تو این مملکت ساخته شد ای بابا شما چرا به خودت میگیری
چه گیری کردیما
اصلا آقای کارگردان بیا راجع به خواهر و مادر ما بساز
بابا جمع کنید تو رو حضرت عباس
نا شناس 10 فروردين 1393
سیروس مقدم و تنابنده زرنگی کردند پیش پیش بامسولین ونمایندگان استان عکس یادگاری گرفتند می گی نه از 162 بپرس
نا شناس 10 فروردين 1393
بايد به استاندار و مسئوليني كه سر صحنه ساخت اين سريال پوچ و بي محتوا حاضر شدند و به تمسخر گرفتن مازني ها را ارج نهادند و تشكر كردند چه صفتي داد؟؟؟؟؟؟؟
پوریا 10 فروردين 1393
بزرگی میگوید:"افراد را به خاطر سه چیز مسخره نکنید.نام,چهره و محل تولد آنها.زیرا انسان در انتخاب این موارد نقشی ندارد".این درسته که به خاطر اقلیم و قطب کشاورزی بودن یک سری ساده دلی و ساده اندیشی ها تو رفتار ما مردم این منطقه هست,اما به قول نویسنده محترم,سادگی و حماقت دو چیز مجزا هستن.آیا عوامل این سریال با اینکار اوج زرنگی و فرهنگ خودشون رو نشون میدن؟؟شمال کشور همیشه محل تفریح و خوشگذرونی همین شماها به اصطلاح با فرهنگا بوده و واسه عامه مردمش بجز ترافیک,آلودگی محیط و سروصدا چیزی نداشته.سر آخر به این شکل حرمت نگه میدارین...جالبه معنی فرهنگ رو فهمیدیم!بد نیس اون عده از پایتخت نشینان عزیز که خیلی در این زمینه ادعاشون میشه,تاریخچه تهران و شکل گیریش رو مطالعه و به شجره نامه و قومیت اصلی خودشون هم یه مراجعه ای بکنن...
محمد مستشرق 10 فروردين 1393
با کمی بصیرت دل و جلای روح می توان نور و محبت پروردگار و جلوه ویژه ایزد منان را در سرتاسر مازندران مشاهده نمود.
خداوند باریتعالی آنقدر نسبت به این دیار مخملین سبز و زیبا عنایت داشته و دارد که این خطه را از طبیعت تا عرصه علم و دانش و ورزش و ... سرآمد نموده است.
اما متاسفانه عدم همدلی و عدم اتحاد از صدر تا ذیل مسئولان و مردم باعث شده که این بار در عرصه هنر که جایگاه خاص و تاثیر بسیار ژرفی در فرهنگ جامعه دارد دچار خسران شویم .
این کم لطفی قابل گذشت نیست . اما یقین بدانیم که هرگز در تفکرات ملت شریف ایران نسبت به دیار حماسه سازان تاثیر چندانی نخواهد داشت و با خشمی فرو رفته از سر اغماض هشدار می دهیم که : صدا وسیمای فرهنگ سوز ،دیگر بس است .تا به کی می خواهید عدم کیفیت برنامه هایتان را با سریالهای اینچنینی رنگ ولعاب ببخشید.
هوشیار باشید این خطه ، سرزمین اسطوره هایی چون آرش کمانگیر ،نیما ،پهلوانان نامداری چون امامعلی حبیبی، حسین توکلی،بهدا سلیمی ، عسگری محمدیان، مجید ترکان، حاجی زاده،رنگرز، حاج بصیر،ابو عمار، لشگر خط شکن 25 کربلا، چهار برادر شهیدان نجاریان،سه برادر شهیدان عبوری،بیش از 1300 شهید قهرمان و هزاران هزار افتخارات دیگر که به تنهایی با کل کشور قابل مقایسه است ،می باشد.
این همه افتخار و نام آوری ، ورود به این دیار را واجب الوضو نموده است.چطور و به چه جسارتی این گونه به ساحت مقدس دیار قهرمان پرور اهانت می نمایید.نگویید طنز است.طنز خود دستورالعمل وشیوه نامه ای دارد.شما که ادعای هنرپیشگی و هنرمندی دارید،خود هنرسوزی می نمایید.
کارگردان گرامی چگونه وبه چه حقی با سرمایه بیت المال تیشه به ریشه فرهنگی می زنید که فرزندانش سلحشورانه با هدیه جانشان از مرز وبوم میهن مان دفاع نمودند تا افرادی چون شما اینگونه با امنیت و آرامش امرار ومعاش نمایید.؟
ضمن تقدیر از بانوی فرهیخته استان فرهنگ پرور مازندران سرکار خانم رفاهکار، باید قاطعانه اعلام نمایم: من و ما همچون شهیدانمان تا پای جان از میهن عزیزمان و فرهنگ غنی استانمان در عرصه های مختلف دفاع خواهیم نمود و تا افرادی چون شما از مردم شریف مازندران عذرخواهی نکنید همچنان با نقدهای تند و منطقی عملکرد تان را زیر سئوال خواهیم برد.
دیر خوزستان عزیز،امروز مازندران،فردا آذربایجان و خراسان وغیره وغیره . هیچ تفاوتی نخواهد کرد همه ایران سرای من است.
مراقب رفتار وعملکردتان باشید.
والسلام - محمد مستشرق
نا شناس 10 فروردين 1393
در خطه سرسبز مازندران که در پایتخت 3 به فرهنگ، گویش و رسوم مردمان آن به طور مستقیم اشاره می شود مخالفانی جدی دارد. مخالفانی که اعتقاد دارند سریال پایتخت نه تنها نتوانسته فرهنگ آن دیار را به خوبی معرفی نماید که حتی در مواردی موجب اهانت به آنها هم شده است.

در عرصه فرهنگ و هنر وقتی قرار است با بحث قومیت ها آمیخته شود، می بایست به مولفه های ریز و درشت فراوانی توجه نمود و با دقت کم و زیاد کار را زیر نظر گرفت.

در سریال نوروزی پایتخت 3 متاسفانه کاستی هایی دیده می شود که این کاستی هاغالبا از جنبه های محتوایی مشکل ساز شده اند. بیننده اگر خود شمالی نباشد احتمالا کمتر متوجه ایرادات جدی این سریال می گردد ولی اهالی استان مازندران آنها را به خوبی متوجه شده و نسبت به برخی القائات واکنش نشان می دهند.

حسادت
در این سریال که تقریبا همه بازیگران کلیدی آن در نقش عناصر مازنی ظاهر شده اند، علیرغم جلوه های زیبای صفا، صمیمیت و خانواده دوستی، به طور عجیبی به بحث حسادت کاراکترها نسبت به همدیگر دامن زده و آشکارا این عادت بد را به آنان نسبت می دهد.


لجبازی
از دیگر نکات منفی این سریال القاء لجبازی نقش های کلیدی سریال از جمله "نقی"، ""بابا پنجعلی"، و "ارسطو" است.


تمسخر همدیگر
متاسفانه عادت ناپسند "مسخره کردن" همدیگر تقریبا یکی از موضوعات ثابت اکثر بخش های این سریال است.


ساده لوحی
در پایتخت 3 به نوعی همه کاراکترهای تاثیرگذار که به اصطلاح مازندرانی هستند ساده لوح جلوه داده می شوند در حالی که "هما" همسر "نقی" (ریما رامینفر) که با لهجه تهرانی صحبت می کند تنها فرد ایده آل و دانای خانواده معرفی می گردد. نکته قابل تامل البته اینجاست که حتی یک نفر مازندرانی هم در سریال پایتخت 3 در تصمیمات صحیح شرکت ندارد. اگر دقت کنید رئیس هیئت کشتی و پزشکی که "بابا پنجعلی" را ویزیت نمود نیز به نوعی در رفتارشان ایراداتی داشتند.

در گذشته وقتی فیلم یا سریالی ساخته می شد که قرار بود ماجرای زندگی شهرستانی ها را به تصویر بکشد، علیرغم همه سادگی های افراد مورد نظر، در نهایت آنها قهرمان بودند تا مردم سرزمینی که نقش ها آن را نمایندگی می کنند در خود احساس غرور نمایند، ولی در پایتخت 3 و بسیاری دیگر از فیلم ها و سریال های امروزی این معادله برعکس شده است تا همچنان پایتخت نشینان قهرمان بلامناضع داستان باشند.

آنچه در بالا آمد و بسیاری نکات ریز و درشت دیگر از معایب پایتخت 3 است و اگر قرار باشد مردم یک خطه با چنین خصوصیاتی به کشور معرفی شوند، باید به آنها حق داد تا صدای اعتراضشان بلند شود.

با این وجود به نظر نمی رسد در ساخت سریال پایتخت 3 عمدی در کار بوده باشد ولی باز هم تاکید می شود که کار فرهنگی و هنری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که نیازمند دقت فراوان و رعایت خطوط قرمز است.
علی ایمانی 9 فروردين 1393
آقا جان سریال پایتخت زندگی قشر خاصی از جامعه مازندران و ایران ( گچ کار و راننده کامیون ) را به نمایش گذاشته است ، شما انتظار داشتید که رفتار و عکس العمل آنان چگونه باشد !؟
علوی 9 فروردين 1393
خانم راحله لازم است نامه سر گشاده به شبکه مازندران هم بنویسید و از بازیگران مازندرانی که حاضر شدند برای نشان دادن چهر ها شان در این سریال چند دقیقه ای نقش ساهی لشگر بازی کنن و در تمسخر فرهنگ مازندرانی با آنها مشارکت داشته باشند
نا شناس 9 فروردين 1393
اونقدر مسئولین ما پررو هستند که حتی حاضر نیستند یک عذرخواهی بکنند تا از دل مازنی ها در بیارند. با کمال وقاهت نشستند و هر شب هم سریال مزخرف رو پخش میکنند.
البته حق هم دارند به قول حاج آقا طبرسی ما رو مسخره میکنند و ما هم بهشون دست مریزاد میگیم.
تو رو خدا بس کنید بی عدالتی رو و از مردم مهمان نواز و خونگرم مازندران عذرخواهی کنید.
رضی رفاه کار 9 فروردين 1393
دیروز - 08:17
 رضی رفاه کار :
خداوندا چه درد است این چه درد است
که فولاد دلم را آب کردست
من یک ایرانی ام
یک ایرانی یعنی یک پرچم
یک ملت
یک دولت
یک رهبر
یعنی یک کشور
یک یعنی یک..نه دو سه و چهار
همه اقوام از لر کرد و بلوچ.فارس و ترک و عرب.گیلک و مازنی و ترکمن و مشهدی و بختیاری
همه یک کشوریم..وقتی به لرهای بختیاری توهین شد من گریستم
چون یک ایرانی ام
چون ولی فقیه من امام خامنه ای عزیزم امر کردند به اتحاد و یکپارچگی...نه تفرقه و جدایی که شعار استعمارگران است
آقایان و خانم های ایرانی از جای جای ایران عزیز و پهناور
شبهای عید با دیدن سریال مخرب و تفرقه افکن پایتخت3 به چه میخندید..آیا جدا از مشکلات کمی به ناراحتی و غم مردم سرزمینتان در مازندران اندیشیده اید..
بدوا میبایست از مسوولین استان مازندران گله شدید کنیم
استاندار محترم
معاونت های محترم استان
نماینده محترم ولی فقیه در استان
امام جماعات استان
نمایندگان مجلس
مسوولین و فرمانداران و ...
سکوت شما در قبال اندوه و غم مردم فهیم استان همواره زبانزد خاص و عام میباشند به چه معناست؟
چرا قدمی عملی و به دور از شعار دیده نشد؟
چگونه است که با احساسات یک قوم بازی میشود و شما که نمایندگان آن قوم هستید سکوت را ترجیح میدهید؟
با این اوصاف باید سراغ وزارت و دولت رفت؟
آیا باید از رییس جمهور دولت تدبیر و امید کمک خواست؟
یادمان نرفته که رییس جمهور در اولین نطق بعد از انتخابشان به عنوان رییس جمهور فرمودند "من رییس جمهور همه ملت ایران هستم" جناب آقای روحانی مازندرانی را دریاب..ما با قطع پخش سریال بد ساخت پایتخت 3 تازه غم رو به فزونی ما ساکن میشود.
از آقای ضرغامی چه بگویم که ادارد با روش های غلط مدیریتش به پایان مسوولیتش به حول و قوه الهی و فرمان رهبر عزیزمان میرسد..
هنوز یک ماه نشده از پیام تبریک رهبر فرزانه مان امام خامنه ای مد ظله العالی..که با پیروزی و قهرمانی تیم کشتی آزاد کشورمان در جام جهانی در خاک آمریکا چشمها را در شادی اشکبار تر کرد و خورسندی معظم له شادی امام زمان عج را به دنبال دارد
حال یک کارگردان نا بلد یا ناخرد پیام رهبری راا به شوخی میگیرد؟
وا مصیبتا..کشتی مازندران یعنی کشتی کشور قطب کشتی کشور و جهان..کارگردان نافهیم کشتی مازندران را به مسخره میگیرد؟دفتر مقام معظم رهبری لطفا به این جسارت واکنش نشان دهد..
مسوولین محتم استان جا دارد در اولین فرصت نسبت به قطع پخش سریال عکس العمل نشان دهند و قلب مردم شهید پرور و خانواده معظم شهدای استان را شاد نمایند
مسوولین از شماست حرکتی
من الله توفیق
رضی رفاه کار...اصفهان
جمعی از ورزشکاران مازنی 9 فروردين 1393
زندگی زیباست ای زیبا پسند
زیبااندیشان به زیبائی رسند
چه زیبا نوشت نگارنده (سرکار خانم رفاه کار)
"ساده دلی روح لطیف می خواهد . دلی پاک می خواهد . تقیسم کردن لقمه نان سر سفره با غیر هم زبان همدلی می خواهد . مناعت طبع و بلندی اندیشه می خواهد . زیبائی های دل مازنی ها را با حماقت و ساده لوحی اشتباه نگیریم."
بابا ساده دلی رو با حماقت اشتباه نگیریم.
ما تعدادی از ورزشکاران مازنی این سریال را محکوم و خواستار عذرخواهی از مردم مازندران هستیم.
نا شناس 9 فروردين 1393
من یک ایرانی ام من یک مسلمانم من یک وطن پرستم همان وطن پرستی که وقتی ولی فقیه فرمان دهد جان دهم آقای استاندار معاونت ها و مسوولین استان نماینده محترم ولی فقیه در استان امام جمعاعات محترم استان نمایندگان محترم مجلس سکوت شما در برابر دل شکسته مردم همیشه در صحنه و شهیدپرورمازندران چه مفهومی دارد؟ قلب شکسته مادر شهید و پدر فداکاری که هنوز بر سر سجاده اشک میریزد چه کسی پاسخگوست آیا شما شبها راحت میخوابید من که یک ایرانی ام میگریم لطفا دست بکار شوید و همین امشب 10 فروردین جلوی پخش سریال مخرب پایتخت3 را بگیرید منتطظر اقدام عملی شماییم..لطفا از شما حرکتی
نا شناس 11 فروردين 1393
نجابت هم حدي دارد . اگه اين سريال را در وصف هر فرهنگ ديگري چه ترك چه لر چه پلوچ چه كرد و يا هر قبيله ديگري مي ساختند : بلا شك در همان قسمت هاي اول پخش سريال مردم به خيابانها مي ريختند و مانع ادامه پخش آن مي شدند.
مردم غيور آذري در مورد يك كلمه { نمنه } چكار كردند؟
پخش سريال سرزمين كهن ضرغامي را مجبور به عذرخواهي كرد .
من همرزم شهيدان طوسي . حاج حسين بصير . ناصر بهداشت .و دهها سردار رشيد شهيد و زنده استانم .
ما مازندراني ها غيرتمان را در دوران دفاع مقدس به دشمن نشان داديم .
اين بي غيرتي ما نيست كه سكوت كرديم . لازم باشد به خيابانها هم خواهيم آمد .
آقاي ضرغامي از روي شهيدان مازندران شرمنده باش .
روز قيامت بايد پاسخگوي به سخره گرفتن فرهنگ مازندراني ها باشيد .
محمدپور - تنكابن
نا شناس 19 فروردين 1393
مرسی راحله خانم ... حرف دل ما هم زدید... ولی دیگه خیل ی واسه این حرفها دیره ... آنچه نباید پخش می شد ..شد !

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.